Friday 10 August 2012

MUSAFIR DI INDONESIA 2

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..Allah masih lagi beri peluang hidup untuk merasai dua nikmat terbesar ; iman dan islam dan juga diberi kesempatan nak tulis kisah yang selanjutnya..tapi pos kali ini kurang or takde gambar kot sebab kekurangan bahan..nanti kalau dah ade bahan insyaAllah will be updated..

Ok sambungan daripada cerita yang sebelum ni..keesokan harinya, lepas da siap2 aku, mad dan wan sempat lagi pergi ke jusco berhampiran untuk membeli toiletries..just beli sabun mandi dan sabun basuh je..lux lagi..huh wangi..hehe..tu kira persiapan terakhir kitorang lah..selepas mengucapkan selamat tinggal kepada nenek wan, maka bermulalah perjalanan kami sebagai musafir..

Kami bertiga menjalankan kaki ini ke stesyen LRT wangsa maju yang berhampiran rumah si wan tu..di situ, kami bertemu dengan abang nash bersama seorang cewek..waduh2 jadi penasaran gue..enggak tau siapa itu cewek..sory tercakap indon pulak..terbawak2..hehe..the train brought us to kl sentral which is our first check point..kat sana, sol dan aizul da menunggu kami dalam surau..maklumlah mereka anak2 yang soleh..so surau jadi tempat pilihan hati mereka..selesai solat zohor dan asar (musafir boleh jamak..yehaa!) tiket bas ke LCCT pun dibeli..murah je RM 8..dalam masa lebih kurang 5 minit bas penuh dan jalan..perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam..

Untuk kedua kalinya aku sampai LCCT..masih tak berubah..still in the same condition..ceh padahal first time tu baru beberapa minggu yang lepas anta aisar pergi jepun..what do you expect kan..of course la sama..sampai2 je terus uruskan beg2..then beli makanan buka sikit sebab flight kitorang pukul 5.30 p.m..yes!for the first time i made it..memijakkan kaki kat kapal terbang..time tu rase cam biase je sebab keadaannye lebih kurang macam dalam bas cuma one row has six seats..semua krew2 penerbangan adalah Indonesian..subhanallah..cantik2 pramugarinya cuma yang tak berkenan pakaian diorang la..agak seksi sikit..jaga mata jelah time2 puasa ni..

Ha part yang paling aku teruja naik kapal terbang ni is when it started to move..peh memang syok..laju bapak punye..excited kot..this moment was recorded in my phone..first time la katakan..da laju punya laju punya laju terbang lah ia bagaikan burung yang melebarkan sayapnya di udara..aku duduk kat seat tepi tingkap so dapatlah tengok pemandangan sekeliling tapi agak terbatas because of the small window..tapi puas hati gak..subhanallah..cantik sungguh pemandangan dari atas..makin tinggi flight terbang makin kecil objek2 di atas permukaan bumi dan semakin luaslah pemandangan tu..tak dapat nak digambarkan betapa cantiknya lukisan Allah..nobody could challenge His greatness..

Tiba2 tengah aku menikmati panorama indah tu flight bergegar sikit..mula2 aku ok je..then makin kerap pulak..before that announcement sudah dibuat mengatakan tentang cuaca yang kurang baik..at first aku tak expect apa2 la kan..tapi semakin ia bergegar semakin aduh pening kepala hotak aku ni..nasib baik bawak bekalan minyak angin..aku sapulah kat dahi sikit, hidung sikit..oh nyaman..yang buat aku pening tu sebab rasa macam free fall (sory terfizik sikit)..hipotesisnya, semakin banyak gegaran, semakin banyak free fall, semakin peninglah kepala aku..haha..kawan2 aku yang lain semua macam ok je aku tengok..untunglaa takde motion sickness..

Sedar tak sedar da masuk pun waktu berbuka..bekalan roti yang dibeli kat LCCT tadi menjadi juadah berbuka kami..dalam jangka masa 1 jam 50 minit, maka sampailah aku di bumi Jakarta..to be exact di lapangan terbang soekarno hatta..cuaca yang nyaman..lebih sejuk daripada Malaysia..28 darjah celcius suhu masa tu..sejuk tak sejuk sangat..panas pun tak panas sangat..pokoknya, nyaman deh..ha dah sampai indon kan, speaking indon la jawabnya..hehe..turun kapal terbang naik bas menuju ke balai ketibaan..kat situ kene cek ngan imigresen, angkut beg, then tunggu teksi...

Nak tau cerita selanjutnya, tunggu ye..terbanyak pulak bercerita hari ni..k selamat memburu lailatul qadar..see u in the next entry..

To be continue.....

1. wah aman..bestnye dh naik flight..ok..tak sabar nie aku nk baca next entry...cepat sikit tw.haha

2. ouh... tambah 10 minit je masa flight dia... klu balik kuching 1 jam 40 minit.... :3 ohhhh, ape la man.. memang la LCCT tak berubah... -.-

3. Waduh dong.. Napain sambung2. Terus aja sih!

4. aiza: insyaAllah kalao ade mase..hehe..
    syam: untungla da bnyk kali naik flight..haha..
    abang nas: enggak sempat pak..lagi bayak kerjaan..mahu bobok lagi tek..hehe..